دورهمی

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰
ناهید ازغندی روانشناس کودک در گفتگویی اظهار داشت: انجام برخی بازی ها و حرکات برای کودکان به افزایش تمرکز و دقت آن ها کمک می کند که ساخت و بازی با حباب نمونه ای از این موارد است که باعث ایجاد هیجان و برانگیختن حس کنجکاوی آن‌ ها می شود.

وی در ادامه اضافه کرد: تهیه اشکال هندسی به رنگ های مختلف و نوشتن اعداد یا حروف پشت آن ها توسط والدین و همچنین درخواست از کودک برای مرتب کردن آن ها براساس شکل یا رنگ و شمردن اعداد، یکی دیگر از بازی‌ های تاثیر گذار بر هوش کودکان است.

ازغندی تصریح کرد: بازی با چوب کبریت به صورت ساخت اشکال و چیدن آن‌ ها به طور منظم در داخل جعبه همچنین تهیه بطری با سایزهای مختلف و درخواست از کودک که در مدت زمان مشخص درب آن‌ ها را ببندد، باعث می شود تا ذهن او با مفهوم نظم در اشیاء و سرعت عمل در انجام کارها آشنا شود.
 
این روانشناس کودک در پایان گفت: بازی با بادکنک و چیدن آن‌ ها براساس رنگ و سایز، آشنایی با مدل برگ های مختلف درختان همچنین بستن چشم کودک و قرار دادن اشیاء متفاوت در دست او  و درخواست برای حدس زدن نام آن وسیله، از جمله دیگر بازی‌ هایی است که باعث افزایش تمرکز کودکان می‌شود.
  • ۹۶/۰۱/۳۱
  • امین زندی

دورهمی

هوش

هوش کودک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی