دورهمی

طبقه بندی موضوعی

۱۹ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

همانند بیشتر بیماری هایی که به شدت عملکرد شناختی را تحت تاثیر قرار می دهند، زوال عقل نیز یک وضعیت غم انگیز محسوب می شود. 
 
زوال عقل یک اصطلاح کلی برای افت توانایی ذهنی به میزانی است که در زندگی روزانه فرد تداخل ایجاد می کند. از دست دادن حافظه و بیماری آلزایمر - رایج‌ترین نوع زوال عقل - دو نمونه از این دست هستند. زوال عقل به طور کلی شامل کاهش تدریجی مهارت های حافظه، تفکر و استدلال می شوند. 
 
زوال عقل به خودی خود یک بیماری خاص نیست. در عوض، این اصطلاح برای نشانه های گسترده ای مد نظر قرار می گیرد که ممکن است به یک اختلال شناختی شدید اشاره داشته باشند. به واسطه ماهیت پیچیده این اختلال، زوال عقل می تواند تنها توسط یک پزشک متخصص، به طور معمول متخصص مغز و اعصاب، تشخیص داده شود. 
 
انواع زوال عقل 
 
همان گونه که اشاره شد، بیماری آلزایمر شایع‌ترین نوع زوال عقل است و 60 تا 80 درصد تمامی موارد را شامل می شود. بیماری آلزایمر یک اختلال مرگبار است که سلول های مغز و قابلیت شناختی را خنثی می سازد. 
 
دومین دلیل شایع زوال عقل به نام زوال عقل عروقی شناخته می شود و نوعی از زوال عقل است که در نتیجه سکته مغزی شکل می گیرد. سکته مغزی زمانی رخ می دهد که جریان خون به سمت مغز قطع شده یا کاهش می یابد. عدم ارسال اکسیژن و مواد مغذی کافی به مغز موجب مرگ سلول های مغز می شود. سکته مغزی می تواند در نتیجه یک شریان مسدود شده (سکته مغزی ایسکمیک) یا به واسطه نشت یا ترکیدن یک رگ خونی (سکته مغزی هموراژیک) رخ دهد. 
 
نشانه های بالقوه زوال عقل 
 
دشواری در برنامه ریزی یا حل مشکلات 
 
برخی افراد مبتلا به زوال عقل تغییرات ناگهانی در توانایی خود برای توسعه و دنبال کردن یک برنامه را تجربه می کنند. به عنوان مثال، انجام برخی وظایف ساده مانند پیگیری وضعیت حساب بانکی یا پیروی از یک دستورالعمل برای آنها به فعالیتی بسیار پیچیده تبدیل می شود. همچنین، در طول آغاز زوال عقل افزایش مشکلات در حفظ تمرکز شایع هستند. 
 
دشواری در انجام وظایفی آشنا 
 
یکی از بارزترین نشانه های زوال عقل کاهش توانایی در انجام و تکمیل وظایف روزمره است. ممکن است فرد مبتلا به زوال عقل قادر به یافتن مسیر همیشگی خود نباشد و یا چگونگی انجام بازی مورد علاقه خود را فراموش کند. به طور معمول، اجرای کاری همیشگی عمیقا در فعالیت نورونی ریشه دارد و یک نفر می تواند بدون فکر کردن کاری را انجام دهد. هر گونه تغییر قابل مشاهده در توانایی فرد برای انجام وظایف روزمره باید به دقت بررسی شود. 
 
مشکلات جدید هنگام برقراری ارتباط 
 
افراد مبتلا به زوال عقل اغلب در دنبال کردن یک گفتگو دچار مشکل می شوند. آنها ممکن است به تعامل خاتمه دهند، این که درباره چه چیزی صحبت کرده اند را فراموش کنند و حرف های پیشین خود را تکرار کنند، یا هیچ ایده ای برای ادامه گفتگو نداشته باشند. چالش های واژگانی از جمله ناتوانی در یافتن واژه درست نیز شایع هستند. 
 
کناره گیری از فعالیت های اجتماعی یا کاری 
 
هنگامی که یک نفر چالش های شناختی که به واسطه زوال عقل شکل می گیرند را تجربه می کند، ممکن است به تدریج خود را از فعالیت های کاری یا اجتماعی کنار بکشد. بخشی از این کناره گیری و انزوا ممکن است با تغییرات شخصیتی، ترس، یا عدم پذیرش مرتبط باشد. 
 
از دست دادن حافظه مخل زندگی روزمره 
 
بار دیگر عامل کلیدی «مخل زندگی روزمره» است. فراموشی برای همه ما رخ می دهد، اما به ندرت این فراموشی ها به طور قابل توجهی زندگی روزانه را فلج می کنند. طی مراحل اولیه زوال عقل، فراموش کردن اطلاعاتی که به تازگی یاد گرفته شده اند، یکی از شایع‌ترین نشانه های وجود مشکلی زمینه ای است. از دیگر نشانه های قابل توجه مشکلات حافظه شدید می توان به موارد زیر اشاره کرد: 
 
- فراموش کردن تاریخ ها یا رویدادهای مهم 
 
- پرسش مکرر درباره اطلاعاتی که به تازگی دریافت شده اند 
 
- افزایش وابستگی به وسایل کمکی حافظه 
 
- افزایش وابستگی به دیگران برای به یاد آوردن چیزهای مختلف 
 
نتیجه گیری 
 
در حال حاضر، درمان مشخصی برای بیماری آلزایمر یا هر گونه زوال عقل پیشرونده وجود ندارد. دارو درمانی گزینه ای در دسترس است که امکان تسکین برخی نشانه ها را فراهم می کند. 
 
سازمان آلزایمر آمریکا شش توصیه کلیدی برای پیشگیری از زوال عقل ارائه کرده است که شامل موارد زیر می شوند: 
 
- سیگار نکشیدن 
 
- حفظ فشار خون، کلسترول، و قند خون در سطوح مناسب 
 
- دنبال کردن یک رژیم غذایی سالم و متعادل 
 
- انجام ورزش 
 
- حفظ وزن مناسب 
 

- عدم مصرف نوشیدنی های الکلی
  • امین زندی
  • ۰
  • ۰

قیمت باتری خودرو

قیمت انواع باتری خودرو در بازار به شرح زیر است:





آمپر

قیمت ( تومان )

50 اسیدی

120,000

55 اسیدی

125,000

60 اسیدی

135,000

66 اسیدی

150,000

70 اسیدی

155,000

74 اسیدی

160,000

88 اسیدی

175,000

90 اسیدی

190,000

100 اسیدی

210,000

120 اسیدی

240,000

150 اسیدی

290,000

170 اسیدی

330,000

200 اسیدی

380,000

50 اتمی

125,000

55 اتمی

135,000

60 اتمی

145,000

66 اتمی

160,000

74 اتمی

165,000

90 اتمی

200,00

  • امین زندی
  • ۰
  • ۰

قیمت  محصولات Hyundai در دبی به شرح زیر است:



خرید محصولات Hyundai در دبی چقدر تمام می شود؟

  • امین زندی
  • ۰
  • ۰
همه ما عادت داریم قبل از خروج از توالت و بعد از شستن دست‌هایمان، حتما آنها را خشک‌کنیم. معمولا هنگامی که در خانه هستیم، این کار را با حوله‌های شخصی انجام می‌دهیم اما تکلیف‌مان در مکان‌های عمومی، محل کار یا حتی دانشگاه و مدرسه چیست؟ آیا بهتر است از انواع دستگاه‌های خشک‌کن دست به این منظور کمک بگیریم یا از دستمال کاغذی برای خشک کردن دست‌هایمان استفاده کنیم؟
 
کدام روش خشک کردن دست‌ها، بهداشتی‌تر و بدون دغدغه‌تر خواهد بود؟ برای پاسخ به این پرسش‌ها، سلامت پوست این شماره را به مقایسه 2 نوع رایج از دستگاه‌های خشک‌کن دست، یعنی «جت هوا» و «هوای گرم» با دستمال کاغذی اختصاص داده‌ایم و در نهایت هم به این نتیجه رسیده‌ایم که دستمال‌های کاغذی قدیمی، برتری بارزی نسبت به خشک‌کن‌های برقی امروزی دارند زیرا بررسی‌ها نشان داده‌اند، خشک کردن دست‌ها با دستمال توالت، تقریبا تا 77 درصد میکروب‌های کف دست، بین و روی انگشتان را کاهش می‌دهد.
  
تفاوت دست‌خشک‌کن جت هوا و هوای گرم

دستگاه‌های هوای گرم که برای خشک کردن دست‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، همان‌طور که از نامشان پیداست، با انتشار هوای داغ روی دست‌ها باعث تبخیر آب دست می‌شوند. این دستگاه‌ها، گاهی دارای چشم الکترونیک هستند و گاهی هم دکمه‌ای دارند که باید برای خاموش و روشن کردن دستگاه از آنها کمک گرفت. این در حالی است که دستگاه‌های جت‌ هوا، طوری طراحی شده‌اند که معمولا شما باید دستتان را در محدوده محفظه‌ای قرار دهید تا هوایی با فشار شدید از 2 طرف دیواره‌های دستگاه به سمت دستتان بیاید و همزمان، پشت و روی دست‌ها را خشک‌کند.
 
هوای منتشرشده از دستگاه‌های جت هوا، برخلاف دستگاه‌های هوای گرم، گرم نیست و به همین دلیل هم مصرف انرژی دستگاه‌های جت هوا، کمتر از دستگاه‌های هوای گرم است. از طرف دیگر، نباید این نکته را نادیده گرفت که احتمال تماس پوستی دست با دستگاه‌های جت هوا و انتقال آلودگی به دست‌ها از طریق این دستگاه‌ها، حدود 13 برابر بیشتر از دستگاه‌های هوای گرم است.

4 مورد درباره دست‌خشک‌کن هوای گرم

• دستگاه‌های خشک‌کن هوای گرم، تا حدود 254 درصد باعث افزایش آلودگی در کف دست‌ها می‌شوند.

• دستگاه‌های خشک‌کن هوای گرم، باعث انتشار آلودگی تا حدود 30-25 سانتی‌متری خود می‌شوند.

• در حدود 14 درصد از دستگاه‌های خشک‌کن هوای گرم، باکتری کلیفرم (همان باکتری روده‌ای است که در مجرای گوارشی انسان و حیوانات وجود دارد و دارای توانایی خاصی در تخمیر قند لاکتوز است. گاهی می‌توان این باکتری را در زباله‌ها، گیاهان یا حتی مواد غذایی چرب و روغنی هم پیدا کرد) مشاهده شده است.

• شما برای خشک کردن دستان خود با استفاده از دستگاه‌های خشک‌کن هوای گرم باید حدود 3 برابر زمان بیشتری صرف کنید.

4 مورد درباره دست‌خشک‌کن جت هوا

• دستگاه‌های خشک‌کن جت هوا، تا حدود 42 درصد باعث افزایش آلودگی در انگشتان دست‌ها می‌شوند.

• دستگاه‌های خشک‌کن جت هوا، 75 برابر آلوده‌تر از نشیمنگاه توالت‌های فرنگی هستند.

• دستگاه‌های خشک‌کن جت هوا، باعث انتشار آلودگی تا حدود 200 سانتی‌متری خود می‌شوند.

• در حدود 52 درصد از دستگاه‌های خشک‌کن جت هوا، باکتری کلیفرم مشاهده شده است. این رقم در دستمال‌های توالت، نزدیک صفر درصد بوده است.

خلاصه اینکه...

• استفاده از دستمال کاغذی برای خشک کردن دست‌ها، هم بهداشتی‌تر است و هم باعث انتشار آلودگی در محیط نمی‌شود. البته بهتر است دستمال‌های کاغذی توالت را در محفظه‌های پوشیده نگهداری کنید.

• میکروب‌ها می‌توانند زیر یا کنار بدنه دستگاه‌های خشک‌کن دست قرار بگیرند و با هر وزش باد گرم به طرف دستان شما حمله‌ور شوند. این در حالی است که دستمال‌های کاغذی به‌دلیل خشکی و جریان نداشتن هوا، باعث انتقال آلودگی نمی‌شوند.

• خشک شدن دست‌ها با دستگاه جت هوا حدود 21درصد، با دستگاه هوای گرم حدود 30درصد و با دستمال کاغذی حدود 10 درصد طول می‌کشد.

• برخی از افراد به‌دلیل بالاتر بودن هزینه استفاده از دستمال توالت به جای استفاده از دستگاه‌های خشک‌کن «جت هوا»، دور این دستمال‌های بهداشتی را خط می‌کشند و دست‌های خود را با خشک‌کن‌های برقی خشک می‌کنند. این در حالی است که تفاوت قیمت سالیانه استفاده از دستمال به جای دستگاه برای خشک کردن دست‌ها، کمتر از 20 دلار در طول سال خواهد بود.

• اگر می‌خواهید دست‌های خود را با بهداشتی‌ترین روش ممکن، یعنی با استفاده از دستمال‌های کاغذی خشک‌کنید، بهتر است انواع نرم و لطیف این محصولات را به جای انواع زبر آنها انتخاب کنید. بافت یک دستمال کاغذی استاندارد و مناسب نباید بلافاصله پس از تماس با دست‌های خیس از هم بپاشد. دستمال کاغذی‌های استاندارد بعد از خیس شدن هم درجاتی از استحکام را حفظ می‌کنند و به سادگی پاره نمی‌شوند. به علاوه، انتخاب دستمال‌های سفید برای خشک‌ کردن دست‌ها بهتر از انواع رنگی آنهاست. دستمال‌های بدون عطر که هرگونه ترکیبات شیمیایی ندارند هم همواره به انواع معطر آنها برتری دارند
  • امین زندی
  • ۰
  • ۰

چهار چرای آشپزی؟

برای اینکه میوه ها به دلیل رسیده شدن بیش از حد فاسد نشوند امروز توسط متخصصین در شرایط جوی خاص و کنترل شده نگهداری می شوند تا بتوان در فصول مختلف سال از آن در هر جایی و مکانی بهره برد.


1. چرا میوه ها تنها زمانی که رسیده می شوند شیرین هستند؟!

میوه های کال و نارس حاوی تعداد زیادی اسیدهای مختلف می باشند و قند آنها توسط شبکه یا ترکیب ذراتی احاطه شده اند که همین موضوع سبب می شود تا در زمان نارس بودن میوه طعم شیرین آن حس نشود. نشاسته یکی از همین شبکه ها می باشد که از قند ساده و گلوکز تشکیل شده است. زمانی که نشاسته یا شبکه های مشابه تجزیه می شوند قند و گلوکز موجود در آنها رها می شود و باعث شیرین شدن میوه می شوند.

اسیدهای موجود در میوه نیز دستخوش تغییرات می شود. بنابراین دیگر میوه طعم ترش یا نارس نخواهدداشت. تمامی این اتفاقات در مرحله رسیده شدن میوه رخ می دهد و متاسفانه رسیدن بیش از حد باعث فاسد شدن میوه می شود.
 
 چهار چرا آشپزی؟

رسیدن میوه در نتیجه تولید آنزیم ها و یا فعل و انفعالات شیمیایی می باشد که از یک طرف باعث راهسازی ترکیبات قندی و از طرفی دیگر باعث خنثی سازی اسیدهایی می شود که عامل تولید طعم های ترش می باشند. این آنزیم ها نیز توسط گازی بی رنگ و بی بود به نام اتلین تحریک و آزاد می شوند.

برای اینکه میوه ها به دلیل رسیده شدن بیش از حد فاسد نشوند امروز توسط متخصصین در شرایط جوی خاص و کنترل شده نگهداری می شوند تا بتوان در فصول مختلف سال از آن در هر جایی و مکانی بهره برد.

2. چرا نمک نقطه جوش آب را بالا می برد؟

زمانی که ماده غیرفراری همچون نمک را به آب در حال جوشیدن اضافه می کنید شروع به تجزیه شدن به یون های مثبت سدیم و یون های منفی کلرید می کند. این یون ها غیرفرار هستند، یعنی اینکه تخبیر شدنی نیستند. انرژی موجود در بین مولکول های آب توسط همین ذرات غیرفرار تحریک می شوند و آزاد می شوند. همین امر کافی است تا نقطه جوش آب افزایش یابد. هر چند افزایش نقطه جوش در این شرایط ناچیز است اما با افزایش 2 درجه سانتیگراد تاثیر خود را می گذارد.

در مقابل اگر بخواهید محلول آب و نمک را منجمد کنید درجه انجامد آن نیز کاهش خواهدیافت. دلیل این موضوع نیز آشکار است، زیرا مولکول های موجود در آب تمامی انرژی خود را صرف مقابله با یون های سدیم و کلرید کرده اند.

3- چرا باید پیش از سرخ کردن سیب زمینی آن را در آب خواباند؟

اگر سطح سیب زمینی برش خورده بیش از حد خشک باشد و تمام آن را درون روغن بیاندازید بلافاصله لایه چسبناکی از نشاسته ژلاتینی شده از آن ترشح می شود که باعث می شود سیب زمینی ها به یکدیگر و حتی کف تابه بچسبند.
 
برای اینکه این مشکل را حل کنید و نتیجه ای بهتر داشته باشید وقتی سب زمینی را خلالی برش داید سریعا آنها را به مدت چند دقیقه درون آب سرد قرار دهید. سپس آنها را به درون صافی منتقل کنید و زیر آب سرد بشویید. با این کار مقداری از نشاسته موجود در سطح سیب زمینی ها را از آن جدا خواهید کرد. سپس سیب زمینی های شسته شده را روی سطح یک حوله یا دستمال پخش کنید و آنها را کمی خشک کنید.

دقت کنید که نباید سیب زمینی ها کاملا خشک شوند. در آخر به تدریج سیب زمینی ها را درون روغنی که از پیش گرم کرده اید اضافه کنید.

4- چرا پیتزا، Pizza نام گرفت؟

اولین و قدیمی ترین مستنداتی که در این مورد یافت شده است مربوط به سال 997 میلادی می باشد. در یادداشت هایی به زبان لاتین که از شهری به نام «گااِتا» واقع در جنوب ایتالیا به دست آمد معلوم شد که  در آن زمان نیز از واژه «Pizza» استفاده می کرده اند، اما اینکه از چه موقع استفاده از این کلمه رایج شده است و چه کسی آن را باب کرده است نظریه های مختلفی وجود دارد که به طور مختصر در زیر می خوانید.

1. عده ای بر این باورند که کلمه «Pizza» از واژه ای قدیمی به نام «bizzo» یا «Pizzo» که کلمه ای آلمانی به معنای لقمه بود گرفته شده است و در قرن ششم میلادی توسط لومباردی که به مناطق آلمان تاخت و تاز کرده بودند به ایتالیا نیز برده شد.

2. نظریه دوم اشاره به این موضوع دارد که این واژه از واژه ای لاتین به نام «Pinsa» که اسم فاعل «Pinsere» که به معنای کوبیده و له شده بود برگرفته شده و اشاره به خمیر صاف و تخت شده داشته است.

3. برخی منابع نیز عنوان کرده اند که این واژه از کلمه ایتالیایی «Pizzicare» به معنای کشیده شده می باشد برگرفته شده است. خود این واژه نیز از واژه «Pizzo» گرفته شده است.

4. عده اندکی نیز معتقدند این واژه از واژه ای لاتین با نام «Picea» مشتق شده است که به معنی تنوری کردن نان بوده است
  • امین زندی
  • ۰
  • ۰
قیمت انواع سبزیجات در بازار میوه و تره بار به شرح ذیل می‌باشد:
 
 

عنوان

درجه 1

بادمجان دلمه

11,000 ریال

تره فرنگی

28,000 ریال

خیار سالادی

8,000 ریال

سبزی پاک کرده

25,000 ریال

سبزی جور انواع

15,000 ریال

فلفل دلمه

37,000 ریال

فلفل دلمه رنگی

42,000 ریال

فلفل ریز و کبابی و سوزنی

27,000 ریال

کاهو رسمی پاک کرده

10,000 ریال

کاهو سالادی

10,000 ریال

کدو مسمایی

19,000 ریال

کرفس

13,000 ریال

کلم بروکلی

33,000 ریال

کاهو چینی

7,000 ریال

کلم سفید

9,000 ریال

کلم قرمز

9,000 ریال

کلم قمری

15,000 ریال

گل کلم

19,500 ریال

گوجه فرنگی بوته رس

34,000 ریال

گوجه فرنگی گلخانه ای

40,000 ریال

گوجه فرنگی گیلاسی و زیتونی و خوشه ای و فله

31,000 ریال

لوبیا سبز قیطونی

33,000 ریال

هویج

8,000 ریال

سیب زمینی انباری

15,000 ریال

سیب زمینی نو

17,500 ریال

سیر تازه بدون برگ

52,000 ریال

باقلا سبز

13,000 ریال

کنگر پاک شده

50,000 ریال

خیار رویال

12,000 ریال

خیار رسمی

14,000 ریال

والک و تره کوهی

29,000 ریال

باقلا سبزپاک کرده

95,000 ریال

برگ مو

37,000 ریال

نخودفرنگی

26,500 ریال

بادمجان قصری و دزفولی

11,000 ریال

ذرت معمولی (بلال )

17,000 ریال

ریواس صورتی

31,000 ریال

نخود فرنگی پاک کرده

60,000 ریال

پیاز سفید صدفی

17,000 ریال

لیمو ترش انواع

69,000 ریال

ذرت شیرین ( بلال مکزیکی )

23,000 ریال

سبزی دسته ای ( دسته های زیر400گرم)(کیلو گرم)

23,000 ریال

پیاز زرد

15,500 ریال

گوجه فرنگی گیلاسی زیتونی بسته بندی

50,000 ریال

سبزی دسته ای کوچک حداقل 50 گرم هردسته

2,500 ریال

ریواس سبز

23,000 ریال

کنگر پاک نشده

29,000 ریال

سایر انواع کاهو و کلم

45,000 ریال

خیار رسمی کوتاه بذر اصفهان

19,000 ریال

  • امین زندی
  • ۰
  • ۰


نام خودرو

تیپ

مدل

قیمت بازار ( تومان )

کلاس A

2.0TC I4 / FWD / 7AM / 211 hp

2015

130,000,000

C180

1.6TC I4 / RWD / 7A / 156 hp

2015

153,000,000

C200

2.0TC I4 / RWD / 7A / 184 hp

2015

165,000,000

C250

Luxury Sedan

2015

169,000,000

C250

Coupe

2014

125,000,000

C350

Sport Sedan

2014

140,000,000

C350

Coupe

2014

145,000,000

C63

AMG Sport Sedan

2014

199,000,000

C63

AMG Coupe

2014

205,000,000

E200

1.8TC I4 / RWD / 7A / 184 hp

2015

150,000,000

E350

3.5 V6 / RWD / 7A / 306 hp

2015

242,000,000

E300

3.5 V6 / RWD / 7A / 248 hp

2015

225,000,000

E500

4.7 V8 / RWD / 7A / 408 hp

2015

298,000,000

S500

4.7TC V8 / RWD / 7A / 449 hp

2015

505,000,000

S550

4.6L biturbo V-8 engine

2015

560,000,000

S63 AMG

5.5L biturbo V-8 engine

2014

440,000,000

G500

6 چرخ دو دیفرانسیل هوشمند

2014

1,800,000,000

CLA 250

CLA 250 4MATIC

2016

180,000,000

GLC 250

---

2016

240,000,00

  • امین زندی
  • ۰
  • ۰

فرشید باقری بی تردید سرنوشت سازترین گل فصل استقلال را زد، گلی که باعث شکست سپاهان و تثبیت نایب قهرمانی استقلال شد.


بعد از این گل باقری اصلا خوشحالی نکرد تا این شائبه به وجود بیاید که به خاطر نیمکت نشینی های اخیر خود ناراحت بوده و خوشحالی نکرده است.


با این حال باقری در این باره به ورزش سه می گوید: اصلا چنین چیزی درست نیست. من بازیکنی نیستم که به خاطر نیمکت نشینی واکنشی نشان بدهم و همیشه جنگیده ام.


او در پایان گفت: من فوتبالم را در اتکای گلستان آغاز کردم و بعد از گلی که به سپاهان زدم تصمیم گرفتم به خاطر حادثه دیدگان کارگران معدن خوشحالی نکنم. من خاطرات خوبی از مردم خوب گلستان دارم و احترام به مردم این شهر بسیار مهمتر از گلی بود که به سپاهان زدم.

  • امین زندی
  • ۰
  • ۰

شما فقط یک بار داماد می شوید! همین جمله برای نشان دادن اهمیت کت شلوار دامادی کافی است. آقایان در طول زندگی بارها و بارها کت و شلوار بر تن می کنند اما لباس دامادی چیز دیگری است و باید نگاه ویژه ای به آن داشت. در اینجا چند راهنمایی برای انتخاب کت شلوار مناسب ارایه داده است.

شما تصمیم می گیرید

هنگام انتخاب و خرید کت و شلوار دامادی تحت تاثیر سلیقه هیچ کس قرار نگیرید به جز خودتان و البته کمی هم سلیقه همسرتان. گاهی اوقات فروشنده ها وقتی مدل کت و شلوار دلخواه شما را در فروشگاه خود ندارند، سعی می کنند شما را متقاعد کنند که مدل دیگری را انتخاب کنید و شروع به تعریف و تمجید از آن مدل می کنند. اگر واقعا از یک مدل خوشتان نمی آید ، تسلیم نشوید و سعی کنید تحت تاثیر بازارگرمی فروشنده قرار نگیرید. حتی اگر مدلی را دوست ندارید و اطرافیان اصرار دارند که این مدل را انتخاب کنید ، بازهم لزومی ندارد تحت تاثیر گفته های دیگران آن را خریداری کنید. فراموش نکنید که این عروسی شماست و شما فقط یک بار داماد می شوید.

ذهن خود را از ” مد ” آزاد کنید

بسیاری از دامادها ، قبل از خرید کت و شلوار خود قبلا در ذهنشان مدهای سال را ثبت کرده اند و فقط به دنبال طرح های جدید می گردند در حالی که ممکن است کت و شلواری که امسال مد شده است، اصلا مناسب داماد نباشد. تنگ و کوتاه باشد و برای یک شب طولانی و پر از هیجان مناسب نباشد. زیاد تحت تاثیر مد نباشید و ذهن خود را آزاد بگذارید. ممکن است یک مدل ساده تر که طرح آن قدیمی به نظر می رسد تن خور بسیار خوبی برای شما داشته باشد و شما را بسیار رسمی و شیک نشان بدهد. تعصب روی یک مدل خاص نداشته باشید و بی طرفانه همه مدل ها را امتحان کنید.

کدام مدل مناسب است؟

از کجا بفهمیم یک مدل برای شب دامادی ما مناسب است؟ راستش را بخواهید پاسخ دادن به این سوال آسان نیست و توضیح آن کمی مشکل است. فقط خود شما می توانید آن را تشخیص دهید. بعضی وقت ها یک کت شلوار را بر تن می کنید و احساس می کنید که این عالی است. در اکثر مواقع حق با شماست و این همان است که مناسب اندامتان است. بازهم تاکید می کنم تحت تاثیر سلیقه دیگران تصمیم نگیرید و سعی کنید کار خودتان را بکنید.

رنگ مناسب برای کت و شلوار دامادی

تا قبل از دهه 80 میلادی تنها رنگی که برای کت و شلوار داماد متصور بود، رنگ مشکی بود که البته هنوز هم یک رنگ کلاسیک و رسمی محسوب می شود. اما بعد از آن و خصوصا در سالهای اخیر بسیاری از جوانان این سنت ها را شکسته اند و امروزه دیگرنمی توانبا قاطعیت گفت این رنگ برای کت شلوار دامادی مناسب نیست! فقط باید کمی سلیقه به خرج دهید و رنگی را انتخاب کنید که با رنگ موها، چشم ها و پوست شما متناسب باشد و جلوه آنها را بیشتر کند. بهتر است کت و شلوار را هم در زیر نور لامپ و هم در نور طبیعی خورشید امتحان کنید تا مطمئن شوید رنگ آن مناسب است.

  • امین زندی
  • ۰
  • ۰

آشنایی با شرکت گلستان

گلستان : برای زندگی امروز

نام : سید محمد رضا، نام خانوادگی : گرامی، محل تولد : یزد

در یک خانواده ی سنتی در استان یزد و در محله ی دریان نو متولد شد. در آن زمان، پدرش کار  صادرات چای داشت و علاقه زیادی داشت که فرزندانش تحصیلات عالیه داشته باشند.   تا سن 16 سالگی در ایران بود و بعد از آن به خارج از کشور رفت و در رشته کامپیوتر مشغول به تحصیل شد. 

 بعد از انقلاب درس را رها کرد و به ایران آمد و در رشته مدیریت بازرگانی به تحصیل پرداخت. 

او  ابتدا کار تجارت و بازرگانی را با واردات شروع می کند، سپس وارد عرصه تولید می شود. و مشکلات ناشی از تامین منابع ارزی او را به سوی صادرات پسته می کشاند. 

 او در ادامه فعالیت ها یش، مرغداری سیمرغ را که بعد از انقلاب تعطیل شده بود به کارخانه چای گلستان تبدیل کرد و  با توجه به نیاز باراز به فکر تولید چای کیسه ای افتاد. 

علاوه بر این فعالیتها، در زمینه صنعت برنج و بسته بندی با کیفیت بالا نیز وارد شد و تا به امروز گلستان هم چنین درزمینه زعفران و ادویه جات، انواع کنسرو، دمنوش و غذا های آماده با موفقیت فعال است. 

گلستان، پس از نیم قرن تلاش همچنان می کوشد تا با کمک تجربیات اندوخته شده در این 50 سال کالاهایی قابل اعتماد و با کیفیت تولید نمایدو,بازار همچنان منتظر محصولات نو و با کیفیت آن  است.

  • امین زندی