دورهمی

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

 "پتر ایلیچُف"، نماینده روسیه در سازمان ملل، یکی از حاضران در جلسه ملاقات "دونالد ترامپ"، رئیس‌جمهور آمریکا، با نمایندگان 15 کشور عضو شورای امنیت سازمان ملل بود و درباره این دیدار اظهار داشت: رئیس جمهور آمریکا در این جمع گفت بشار اسد مانعی بر سر برقراری صلح در کشور جنگ‌زده سوریه به‌شمار نمی‌رود.

ترامپ که پیش از این، از اسد انتقاد کرده بود، حالا در ضیافت شام دوشنبه ‌شب و در برابر ۱۵ عضو شورای امنیت عنوان کرد تعیین سرنوشت اسد بر عهده مردم سوریه است.

این نقل قول از ترامپ فقط از سوی ایلیچُف در رسانه‌ها منتشر شده است و شخص دیگری آن را تایید و یا تکذیب نکرده است. "متیو رایکرافت"، نماینده انگلیس در سازمان ملل، اظهار داشت به عقیده وی رویکرد ترامپ، خاتمه دادن هرچه سریع‌تر به مناقشه سوریه است. این موضوع نمایانگر تمرکز آمریکا بر انتقال قدرت در سوریه و بررسی شرایط پس از پایان دوران ریاست جمهوری اسد است.

نماینده روسیه در ادامه افزود: از نظر ترامپ، باقی ماندن و یا برکناری بشار اسد مهم نیست. استفاده از یک رویکرد سیاسی و خاتمه دادن به خونریزی و درگیری‌ها مهم است و پس از آن مردم تعیین‌کننده سرنوشت خود خواهند بود. 

روسیه به عنوان متحد بزرگ سوریه تاکید دارد سرنوشت این کشور باید با برگزاری انتخابات در زمان قانونی آن و به دست مردم سوریه تعیین شود زیرا برگزاری انتخابات بخشی از یک رویکرد سیاسی برای پایان دادن به 6 سال جنگ داخلی در این کشور است

  • ۹۶/۰۲/۰۹
  • امین زندی

اسد

ترامپ

دورهمی

سوریه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی